Micro Space Battles

LEGO harici herşeyi burada konuşabilirsiniz
TEORI
Üye
 
Mesajlar: 54
Kayıt: Prş Oca 09, 2020 2:20 pm

Micro Space Battles

Pzt Şub 01, 2021 11:20 pm

Merhaba arkadaşlar, legoyu daha eğlenceli kılacak sıra tabanlı bir masa oyunu tasarladım. Oynanış ve kuralları ekliyorum. Oyun kuralları içinde tasarlayacağınız mini yıldız gemilerini bu savaşta kullanabilirsiniz.

MICRO SPACE BATTLES

Damalı tahta üzerinde oynanır. Hamleler için numaralandırılmıştır.

Resim
Hareket Kuralları

Sıra tabanlı bir oyundur.

Her oyuncuya hamle sırasında kullanması için 2 hareket puanı verilir. Oyuncu bu puanları ister hareket için isterse saldırı için kullanabilir.

Resim

Dretnot, Destroyer, Fırkateyn sınıfları her bir hareket puanı için birer kare ilerler. Sadece ileri yönlü düz, çapraz ve yanlara ilerler. Sağa ya da sola yatay bir kare gittikten sonra geri gidebilir. Ancak dönüşlerde yatay kare ilerler.

Korvet sınıfı her bir hareket puanı için iki kare ilerleyebilir. Diğer hamleler aynı diğer büyük sınıflardaki gibidir.

Bombacılar her bir hareket puanı için iki kare ilerleyebilir. Her kareye serbestçe gidebilirler. Diğer sınıflar gibi dönüş şartı yoktur.

Starfighter lar her bir hareket puanı için üç kare ilerleyebilirler. Her kareye serbestçe gidebilirler. Diğer sınıflar gibi dönüş şartı yoktur.

Bir karede bir gemi varsa o kareye başka gemi gidemez. Ancak rakibin gemisinin bulunduğu kareye gidilebilir. Gemiler çarpıştığında iki gemide oyun dışı kalır.

Bombacı ve Starfighterlar aynı karede olabilirler. Başka bir geminin olduğu karede bulunabilirler. Bir karede gemi hariç en fazla 4 Bombacı veya Starfighter bulunabilir.

Saldırı Kuralları

Dretnot, mimimum 10 cana sahiptir. Maksimum menzili 8 karedir. Yani 8 kare menzile giren her gemiye salvo atışlarına başlayabilir. Ayrıca hareket puanı dışında ekstra bir saldırı hakları daha vardır. 2 kare yakınına gelen gemilere direk atış yapabilir.

Destroyer, 6 cana sahiptir. Maksimum menzili 6 karedir. Yani 6 kare menzile giren her gemiye salvo atışlarına başlayabilir. 2 kare yakınına gelen gemilere direk atış yapabilir.

Fırkateyn, 5 cana sahiptir. Maksimum menzili 6 karedir. Yani 6 kare menzile giren her gemiye salvo atışlarına başlayabilir. 2 kare yakınına gelen gemilere direk atış yapabilir.

Korvet, 3 cana sahiptir. Maksimum menzili 4 karedir. Yani 4 kare menzile giren her gemiye salvo atışlarına başlayabilir. 2 kare yakınına gelen gemilere direk atış yapabilir.

Bombacı, 2 cana sahiptir. Menzili 1 karedir. Yani 1 kare yakınına gelen gemilere direk atış yapabilir. Bu durumda gemi sahibi rakip savunma, Bombacı ise saldırı zarı atar. Saldırı zarı savunma zarından büyük gelirse geminin, saldıran tarafın istediği bir özelliği safdışı kalır(motor, süper silah veya kalkan) Eğer savunma zarı büyük gelirse saldırı başarısız sayılır. Bombacının bir saldırı hakkı vardır. Saldırı hakkı bitince işlevsiz kalır. 1 bombacı piyonu bir filoyu temsil eder. Bombacılar gemiler tarafından ancak 1 kare yakınında veya aynı kare içinde ateş altına alınabilir. Gemi yakınındaki Bombacılara saldırmak isterse 1 hareket puanı kullanarak saldırı zarı atar. Bombacı sahibi rakip ise sadece savunma zarı atar. Saldırı zarı savunma zarından büyükse Bombacı filosu oyun dışı kalır.

Resim

Starfighter, 1 cana sahiptir. Menzili rakip oyuncunun bulunduğu karedir. Rakip oyuncunun gemisinin üstündeyse rakip geminin saldırı ve savunma zarlarının birer eksik kabul edilmesine yol açar. Rakip geminin bulunduğu karede ne kadar çok Starfighter varsa(en fazla 4 tane olabilir) o kadar zar eksilir (örneğin 3 filo varsa saldırı ve savunma zarlarının sonucundan 3 eksilir) Eğer bombacı filosunun üzerine gelirse bombacı filosunu tamamen oyun dışı bırakabilir. Eğer bir başka starfighter filosu üzerine gelirse aynı gemilerde olduğu gibi karşılıklı savunma ve saldırı zarları atılır. Sonuca göre bir filo oyun dışı kalır. Starfighterlar gemiler tarafından ancak 1 kare yakınında veya aynı kare içinde ateş altına alınabilir. Gemi yakınındaki Starfighterlara saldırmak isterse 1 hareket puanı kullanarak saldırı zarı atar. Starfighter sahibi rakip ise sadece savunma zarı atar. Saldırı zarı savunma zarından büyükse Starfighter filosu oyun dışı kalır.

Gemi Puanlaması

Gemiler yapılan dizayna göre puanlanır. Dretnot ve Destroyerler süper silah diye adlandırılan güçlü silahlar kullanabilir. Tasarım üzerinde belli olması gerekmektedir. Ayrıca ana silahlarda tasarımda belli olmalıdır. Tasarımlarda Lego standartlarında 1x1 birim ölçü olarak kullanılır. Boyut olarak 20 birim uzunluk 1 km olarak hesaplanır. 1 km ve üstü Destroyer 3 km ve üstü Dretnot olarak sınıflandırılır. 500 metre yani 10 birimden küçük her gemi Korvet olarak sınıflandırılır. 1x1 birim büyüklük ise bir filo starfighter veya bombacıyı temsil eder.

Her gemi için 2 temel özellik mevcuttur. Bunlar:
- Can (Zırh)
- Kalkan

Can geminin sınıfına göre verilmektedir ama gemi sahibi bunu kalkandan vazgeçerek 2 birim daha arttırabilir. Kalkan olmazsa savunma zarı atılamaz. Kalkan sınırsızdır. Ancak bir bombacı veya süper silah atışıyla saf dışı bırakılabilir.

Bazen gemileri birbirine çarptırmakta bir saldırı yöntemi olarak kullanılabilir. Gemiler birbirine çarparak birbirini oyun dışı bırakabilir. Korvet ancak bir başka Korvete veya Fırkateyne çarparak karşılıklı oyun dışı bırakabilir. Dretnot ve Destroyere, Korvet çarparsa sahip oldukları canın yarısını ve saldıran tarafın istediği bir gemi özelliğini saf dışı bırakabilir. Ama Korvet bu çarpma ile oyun dışı kalır. Bombacılar ve Starfighterlar başka gemilere ve birbirlerine çarpamaz.

Oynama Yöntemi

Oyun tahtası istenildiği kadar büyütülebilir. Oyuncu sınırı yoktur. Oyuncular gemilerini hakem tarafından belirlenen bölgelere istedikleri şekilde dizebilirler. Oyuncular hakeme rakip oyuncunun göremeyeceği şekilde hamlelerini iletir. Ardından oyuncular hamlelerinin sonucuna göre savunma saldırı zarlarını atarlar. Eğer oyuncular uzakta ise zarları oyuncular adına hakem atabilir.

Salvo Atışı: Gemiler tarafından maksimum menzilden direk atış karesine kadar yapılan saldırı atışlarıdır. Hakeme atış yapılacak koordinatlar rakip oyuncu görmeyecek şekilde verilir. Rakip oyuncunun hareket ettiği yerle çakışırsa atışı yapan taraf saldırı ve saldırıya uğrayan taraf savunma zarını atar. Saldırı zarı savunma zarından büyükse vurulan geminin bir canı gider. Eğer savunma zarı saldırı zarından büyükse saldırı kalkan tarafından savuşturulmuş olur. Can gitmez.

Direk Atış: Gemiler direk atış karesi içerisinde iken hakeme koordinat söylemeden sadece saldırı zarı atarak yapılan saldırıdır. Rakipte buna karşılık savunma zarı atar. Yine büyük atan bir canı alır veya saldırıyı savuşturur.


Füzeler ve Torpidolar: Tükenen sınırlı silahlardır. Dretnot ve Destroyerde iki atımlık bulunur. Fırkateynde bir atımlık vardır. Diğer sınıflarda füze veya torpido bulunmaz. Direk atış silahıdır, menzili 6 karedir.

Süper Silahlar: Sadece Dretnot ve Destroyerlerde olur. 8 kare menzilden salvo atış yapılabilir. 6 kare menzilden direk atış yapılabilir. Her atışta 2 hareket puanı harcar. Atış yapıldıktan sonra tekrar süper silahla atış için 10 sıra beklenir. Süper silahlar Dretnot ve Destroyerleri vurduğunda diğer silahlarda olduğu gibi saldırı ve savunma zarı atılır. Ama bu sefer saldırı zarı savunma zarından büyük gelirse vurulan gemi oyun dışı kalır. Savunma zarı saldırı zarından büyük gelirse geminin sahip olduğu canın yarısı gider ve saldıran tarafın isteğine göre vurulan geminin bir özelliği saf dışı kalır. Eğer saldırılan dretnot veya destroyerin canı 3 veya altındaysa zar atmaya kalmadan savaş dışı kalır. Dretnot veya Destroyerin canı 5 gibi ikiye bölünemeyen bir sayı ise canın yarıdan bir fazlası kadar hak götürür. Yani 5 canı varsa 3 canı gider. Fırkateyn ve Korvetler bu silahla vurulursa zar atılmaksızın oyun dışı kalır. Dretnotlar süper silahla atış yaptığında ekstra atış hakkını kullanamaz. Süper silahın namlusu hangi yöndeyse atış anında gemi o yöne dönük olmalıdır.

Hangar: Dretnot ve Destroyerde 2 filo starfighter veya bombacı taşıyabilir. Tasarıma göre taşıyamayan versiyonlarıda mevcuttur. Fırkateynlerde 1 filo taşıyabilir. Hangarı olmayan dizaynlarda olabilir. Korvetlerde hangar olmaz. Her gemi hangardan 1 filo çıkarırken 1 aksiyon puanı harcar.

Not: Oyun içi çakışmaları hakemin vereceği karar çözer. Menzil içinde iken verilmiş saldırı komutu rakip menzil dışına çıksa bile geçerlidir. Örneğin oyuncu menzil içinde iken bulunduğu kareye atış komutu verdikten sonra rakip oyuncu da o kareden hareket komutu verip menzil dışına çıkmışsa önce o karede hangi atış komutu(salvo veya direk) verilmişse o saldırı kuralları dahilinde saldırı veya savunma zarı atılır. Bu sorun özellikle direk atış menzili içinde gerçekleşmektedir.
En son TEORI tarafından Sal Şub 02, 2021 3:25 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 5 kere düzenlendi.

TEORI
Üye
 
Mesajlar: 54
Kayıt: Prş Oca 09, 2020 2:20 pm

Re: Micro Space Battles

Pzt Şub 01, 2021 11:49 pm

Örnek için normal bir satranç tahtasında birebir aynı özellikteki destroyerlerle bir savaş organize ediyorum.

Mavi taraf ve Kırmızı taraf olarak iki rakip belirleyelim.

Her iki takımda
Terma Yıldız Gemisi "Destroyer Sınıfı"
Can Seviyesi: 6 birim
Maksimum Menzil: 6 kare
Süper Silah mevcut.
Füze: 2 atım
Hangar: 2 Starfighter filosu

Resim

Her iki tarafta konumunu seçti.

Resim

1.Sıra

Mavi taraf: Rakibe göstermeden mevcut 2 aksiyon puanından birini c7 konumuna hareket için kullanmak ve kalan diğer puanını da 1 filo Starfighter çıkarmak için hakeme bilgi verdi.

Kırmızı taraf: Rakibinin ileri hareket edeceğini düşünerek 8 kare içinde bulunan düşmanına 2 aksiyon puanınıda kullanarak süper silahıyla d7 konumuna salvo ateşi gerçekleştirdi.

Resim

Sonuç: Kırmızı tarafın süper silah hamlesi boşa gitti.


2. Sıra

Mavi taraf: Destroyerini c6 ya gönderip silahlarıhla d2 konumuna ilk salvo atışını gerçekleştirdi.
Starfighter filosunu f4 konumuna daha sonrada f1 konumunz gönderdi.

Kırmızı taraf: İki filo starfighter filosu çıkararak tüm aksiyon puanlarını kullandı.

Resim

Sonuç: Mavi tarafın salvosu karavana.

TEORI
Üye
 
Mesajlar: 54
Kayıt: Prş Oca 09, 2020 2:20 pm

Re: Micro Space Battles

Sal Şub 02, 2021 1:42 am

3. Sıra

Mavi taraf: d1 konumuna bir salvo atışı daha gerçekleştirerek c5 konumuna ilerleme emri verdi.
Starfighter filosunu önce d1 sonrada d2 konumuna gönderdi.

Kırmızı taraf: Starfighter filosundan birini d1 konumunda tutmaya karar verdi. Diğerini ise a6 ve ardından c6 konumuna gitmesi emrini verdi.
Destroyeri ile c5 ve d5 konumlarına salvo atışı gerçekleştirdi.

Resim

Sonuç: Mavi taraf ve Kırmızı taraf salvolarda birbirlerini vurdular. Her ikiside sırayla saldırı ve savunma zarları atacak. Hakem yerlerine bu zarları atacak.

Mavi tarafın isabetli salvosu için saldırı zarı: 6 geldi
Kırmızı tarafın savunma zarı: 5 geldi
Kırmızı destroyer bir canını kaybetti. 5 canı kaldı.

Kırmızı tarafın salvosu için saldırı zarı: 5 geldi
Mavi taraf savunma zarı: 4 geldi
Mavi destroyer bir canını kaybetti. 5 canı kaldı.

4. Sıra

Mavi taraf: Süper silahının direk atış menzilinde olduğunu hatırlıyor ve rakibine süper silah kullanıyor. Starfighterını kıpırdatmıyor.

Kırmızı taraf: Rakibine direk atış yapmak için yaklaşmaya karar veriyor. Sırasıyla d2 ve d3 konumuna gitme emri veriyor. Ona eşlik eden starfighterınıda d3 konumuna gönderiyor. Diğer starfighterınıda c4 konumuna gönderiyor.

Resim

Sonuç: Mavi tarafın süper silahı yüzünden yine zar atılacak.
Mavi taraf saldırı, kırmızı taraf savunma zarı atacak.
Mavi tarafın saldırı zarı: 3 geldi.

Kırmızı tarafın savunma zarı: 2 geldi

Mavi tarafın saldırı zarı büyük geldiği için kırmızı tarafın destroyer yok edildi.

Kazanan mavi taraf.

Kullanıcı avatarı
Legolord
Üye
 
Mesajlar: 540
Kayıt: Pzt Eki 26, 2015 8:10 am

Re: Micro Space Battles

Sal Şub 02, 2021 7:49 am

Şimdiden kendi destroyerimi yapmaya başlayacağım. Buluşmada keyifli savaş ortamları oluşabilir.

Kullanıcı avatarı
nikolyakov
Kurucu Üye
 
Mesajlar: 115
Kayıt: Çrş Nis 01, 2015 9:36 pm

Re: Micro Space Battles

Çrş Şub 03, 2021 11:11 pm

Masa oyunlarını özelliklede içinde zar olanları pek sevmesem de "oyun kurgulama" için verilen emek ve çabayı gerçekten takdir ediyorum. Oyunu oynama fırsatı bulursam belki fikrim değişir masa oyunları için. Burada da paylaşılması iyi oldu kurallar vs. uçup gitmesin kalıcı olsun.

Dön Konu Dışı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir